Je kunt bij Agradi kosteloos (binnen Nederland) eenmalig jouw producten retourneren, binnen het zichttermijn (90 dagen). Hiervoor dien je de verzendwijze te hanteren zoals aangegeven in de voorwaarden (Agradi heeft afspraken met DPD en DHL en biedt gratis verzenden). Indien je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kan het pakket eenmalig kosteloos retour gezonden worden. De retourzending kan je aanmaken door te klikken op de oranje button.
Extra informatie wanneer je hem aanmeld voor DHL:
Vanuit ons ontvang je geen retour label voor DHL.
Je gaat hiervoor naar een bemande parcelshop, daar geef je aan dat het pakketje retour moet naar Agradi.
Ons adres staat in hun systeem, deze scannen ze in op een barcode sticker. Ze hebben hiervoor zelf geen QR code of barcode nodig.
Het retour formulier mag gewoon in de doos, de barcode die daar op staat is voor onze retourafdeling.
De voorwaarden en hoe je iets retour kunt sturen, kun je hieronder lezen
Indien je een ander product, bijvoorbeeld om reden van een andere maat of kleur, wenst te ontvangen, kun je dit gemakkelijk doen door het product opnieuw te bestellen via de webshop. Je ziet dan meteen of het product beschikbaar is. Je dient dan wel opnieuw te betalen. Helaas is om technische redenen het niet mogelijk betalingen met elkaar te verrekenen.
Na ontvangst van jouw mededeling dat je wilt herroepen wordt het terug te ontvangen bedrag (aankoopbedrag, eventuele verzendkosten en betaalkosten*) zo spoedig mogelijk (normaliter binnen 8 werkdagen, streven is dezelfde dag van ontvangst pakket of het herroepingsbericht indien er geannuleerd wordt voor verzending) en uiterlijk binnen 14 werkdagen op de rekening teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben teruggekregen. De verzender blijft tot in ontvangstname van de zending verantwoordelijk.
Bij ontvangst van je bestelling willen we je verzoeken te controleren of alle bestelde artikelen in goede orde ontvangen zijn. Mocht je opmerkingen hebben, meld dit dan binnen 48 uur na ontvangst van het pakket. Graag ontvangen we een mail met illustrerende foto's van het geconstateerde probleem. Je kan je mail verzenden naar klantenservice@agradi.nl.
Later gemelde onregelmatigheden kunnen moeilijker beoordeeld worden maar producten vallen voor de fysieke kwaliteiten en werking uiteraard onder de van toepassing zijnde garantie en worden gerepareerd, dan wel vervangen. Dit mede afhankelijk van ingebruikname- of duur van het in het bezit hebben van het product.
* Het is mogelijk dat door een (gedeeltelijke) retourzending het restant van de order een waarde heeft welke onder de verzendkosten vrije drempel is gekomen. De verzendkosten worden dan alsnog in rekening gebracht. Bij volledige retourontvangst wordt het geheel betaalde bedrag teruggestort.
Start jouw retourzending, klik hier
Indien je de bestelling hebt geplaatst middels de optie 'Bestellen zonder je aan te melden', volg dan deze stappen:
Agradi biedt tijdens acties cadeau's aan, gekoppeld aan minimale aankoopbedragen. Indien bij retourzenden een cadeau niet (conform voorwaarden voor retouren) mee terug wordt gezonden en het aankoopbedrag onder het minimale aankoopbedrag uitkomt voor verzending en of verkrijging van het gratis cadeau, wordt 100% van de reguliere, in de actie vermelde cadeauprijs in rekening gebracht. Dit eventueel aangevuld met de bijdrage in de verzendkosten van €4,99 euro.
Je kunt bij Agradi kosteloos eenmalig jouw producten die middels DPD zijn bezorgd (tot 32 kg en Max 1,70 meter hoog, totale omtrek kleiner dan 3 meter) retourneren binnen de zichttermijn indien je de verzendwijze hanteert zoals aangegeven in de voorwaarden (Agradi heeft afspraken met DPD en DHL en biedt gratis verzenden). Pakketten die bezorgd zijn met Sanders Friton of direct via de leverancier, op pallet of los (bijvoorbeeld kruiwagens, hengels, tyleenslangen, grote drinkbakken en dergelijke) vallen buiten de gratis retourservice en dienen voor eigen rekening retour gestuurd te worden. Agradi kan het retourtransport voor jou organiseren, maar zal de kosten hiervoor in rekening brengen (kosten bedragen ten minste 25 euro per pallet of 10 euro voor bijvoorbeeld een hengel met een maximum van 200 euro). Echter, bij een andere keuze voor de wijze van retourneren (bijvoorbeeld andere transporteur, aangetekend, spoed, koerier, rembours, antwoordnummer, etc.) worden, indien geen schriftelijke toestemming van Agradi is verkregen, geen declaraties van verzendkosten geaccepteerd
Voor retourzendingen vanuit het buitenland, anders dan in geval van aangetoonde garantiegevallen of in geval van aantoonbare leveringsfouten, draagt de verzender zelf de kosten. Ook in geval van garantie dienen de producten op de goedkoopste wijze verzonden te worden (inclusief tracking). Kosten voor andere wijze van vervoer, zoals express-service, aangetekend, rembours en dergelijke worden niet vergoed. Verzending van grote artikelen of pallet leveringen dienen in geval van garantie altijd in overleg plaats te vinden.
Indien vanuit het buitenland gebruik gemaakt wordt van DPD parcelshops voor retourzendingen, wordt €4,99 bijdrage voor retourkosten in rekening gebracht. Indien de waarde van de retourgezonden producten onder dit bedrag is, ontvang je geen terugbetaling. Kosten voor een retourzending uit Frankrijk bedragen €9,99 en vanuit Luxemburg €9,99.
Indien een order (of gedeelte van een order) geretourneerd wordt waarbij gekozen is voor betaalmethode Riverty, blijft de betaling doorlopen. Het is mogelijk om via contact met klantenservice Riverty een retour aan te melden en uitstel van betaling te ontvangen voor een retourzending.
Helaas vanwege privacyredenen kunnen wij dit niet voor je aangeven in hun systeem. Wij zijn dan ook niet verantwoordelijk voor oplopende herinneringskosten vanwege het niet- aanmelden van een retour bij betaalmethode Riverty.
Indien je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kan het pakket eenmalig kosteloos retour gezonden worden. Indien door het retourzenden het restant aankoopbedrag onder een verzendvrije drempel komt, worden alsnog verzendkosten in rekening gebracht. Dus, indien een order gedeeltelijk wordt geannuleerd kunnen actievoorwaarden (kortingsbonnen, geen verzendkosten, actiecodes enz) die gekoppeld zijn aan een minimale besteding aanleiding zijn voor een afwijkende terugbetaling. Door het retourneren van artikelen kan het bedrag van de oorspronkelijke order beneden de verzendvrije drempel komen. Indien dit het geval is, worden er alsnog verzendkosten betreffende de originele order in rekening gebracht.
Verzending vindt plaats voor risico van de verzender. Agradi is verantwoordelijk vanaf aantoonbare ontvangst van jouw retourzending. Zorg dat jouw retourzending degelijk verpakt is en het retourformulier in het pakket zit. Zorg ook dat alle andere labels en adressen (bijvoorbeeld van jouw afleveradres) van het pakket af zijn gehaald.
Indien je voldoet aan de retourvoorwaarden ontvang je je aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 werkdagen na je retourmelding terug (het streven is binnen 8 werkdagen). Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben teruggekregen, of totdat je hebt kunnen aantonen dat de producten zijn verstuurd, welk tijdstip als eerste valt. Mocht je na 10 werkdagen na de ontvangstmail van jouw retourzending nog geen geld of goederen ontvangen hebben; neem dan contact op met de afdeling klantenservice.
Let op! Om ervoor te zorgen dat de behandeling van jouw retourzending goed verloopt verzoeken we je om het retourformulier o.i.d. ingevuld mee te zenden in het pakket (en in geval van DPD, het geprinte label op het pakket plakken)!
Invullen van de retourreden is niet noodzakelijk, maar geeft ons duidelijkheid over identiteit klant, ordernummer en wat voor actie je verwacht (reparatie, defect product of iets dergelijks). Noteer in ieder geval alle producten die retour komen op het formulier (met artikelnummers), zodat de inhoud van het pakket op volledigheid kan worden gecontroleerd.
Let op! Vergeet niet het reeds aanwezige label van het pakket te verwijderen!!!